Behind the scenes

STUNT!

Kategori: Behind the scene

 
 
 
 
Förra hösten gick jag en stuntkurs. Jag hade precis flyttat upp till Stockholm och kom i kontakt med svensk/amrikanska stuntskolan.
 
Lars Lundgren var en av dem som hade hand om kursen. Lars har bla. gjort stuntscener i Bond och Johan falk filmerna. Han är grymt kunnig på det han gör och hade mycket härliga berättelse att berätta om olika skådespelare. 
Man kan säga att jag utvecklades otroligt mycket under dessa veckorna. Jag fick ett helt annat perspektiv på filmvärlden. Idag kan jag knappt se en actionfilm utan att skratta åt stuntscenerna. Även att man alltid har vetat att det bara är på film så kunde man aldrig tänka sig att dem faktiskt står så långt ifrån varandra och slåss som dem gör. Det beror helt på hur kameravinklarna är. Filmar man från rätt håll så kan man stå 1 meter ifrån varandra och de ser ändå ut som man nuddar varandra. 
Men det var roligt att ta del av deras kunskap och att få spela in en scen då man slåss.
Vi hade även en helg då fick insyn i vapen som används på film (vilket var min favorit dag) Min drömroll är att få spela polis i en film. 
Jag fick även veta en del tips på vad man gör om man skulle bli överfallen mm.
En mycket givand kurs i både filmvärlden och privatlivet.
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Tuff dotter jag har 😄 kram mamma

    2013-05-10 | 11:16:42

Kommentera inlägget här: